maanantai 22. huhtikuuta 2013

Terveiset pääkirkosta

Tänään kävelimme aurinkoisessa kevätsäässä keskustan läpi pääkirkkoon. Siellä meitä oli vastassa Katariina-pappi, joka esitteli meille muun muassa lähetyskynttilät, stolat, saarnastuolin ja virsitaulun. Oppilaat saivat sytyttää kynttilöitä ja tutustua ehtoollisleipään ja viinipikareihin. Harjoittelimme myös virsitaululle numeroiden laittamista eli suntion töitä. Näimme kirkon kellojen soittomekanismin ja lauloimme virren 499. Suurinta innostusta herättivät valvontakmeran videokuvat, joita saattoi seurata sakastista.

Kirkkovierialun jälkeen päivä jatkui liikuntaseikkailun rastilaskennalla. Tällä kertaa matkasimme Prahan kautta kohti Luxemburgia.

Ehdimme lukea vielä lukukirjaa ja laskea sadan ylitys- ja alituslaskuja ennen välituntia.

Kotitehtävät:

Äidinkieli:
Lukukirja s. 151-152 lukuläksy
Tehtäväkirja s. 26 loppuun ja s. 68 tehtävät 2 ja 4

Kirkko kevätaamuna.

Alttaritaulun suurelliset kehykset herättivät kysymyksiä.

Laitoimme lähetyskynttilät kaikille maailman ihmsille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti