Tänään puukäsitöistä valmistui luovia kännykkätelineitä, joista näin vilauksen matikan tunnilla. Myös tekstiilikässän puolella osa oppilaista sa näppipyyhkeensä jo lähes valmiiksi. Hommat ovat edenneet ihailtavan reippaasti perjantaisin, kun meillä on kaksoistunti aikaa syventyä käsityön saloihin. :)
Haimme tänään Gideonin veljiltä pulpetteihin Uudet testamentit. Käytämme niitä etsiskelytehtävissä uskontotunneilla nyt kun käsittelemme aika paljon Jeesuksen lapsuutta ja elämää.
Matikkaa kertasimme Sanoma Pro:n avulla. Oppilaat valitsivat parin, jolla oli samat kertaustarpeet kuin itsellä ja he tekivät tehtäviä vuorotellen. Kehotin oppilaita kotona lukemaan Matikka 4-kirjasta ensimmäisen jakson keltaisia laatikoita ja tekemään harjoituksen vuoksi tekemättömiä tehtäviä joko kirjasta tai SanomaProsta. Maanantaina pidetään ensimmäinen varsinainen koe matikasta 4.luokalla.
Viimeisellä tunnilla tarkistimme sähköpostit ja vaihdoimme muutamia viestejä. Sen jälkeen harjoittelimme Power Point -esityksen laatimista ja tallentamista On Driveen. Osa oppilaista oli jo viimeksi saanut esityspohjan tallennettua ja huomasimme, että On Line -muokkaus on todella hidas ja jumittumisaltis. Suosittelen siis muokkaamista varsinaisessa Power Pointissa, jos se on mahdollista.
Oppilaat olivat kovin tähdellisiä tänään ja saivat mm. Jukalta erityisesti kehuja aamupäivän särmikkäästä käytöksestä. :)
Hyvää viikonloppua!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti