maanantai 11. marraskuuta 2013

Maanantaitunnelmia

Tänään oli jälleen hieman levoton maanantai, vaikka aamu alkoikin ihan rauhallisesti uskonnon tunnilla. Käytiin läpi Joosefin tarinaa ja tutkittiin hieroglyfejä. Olin tosi tyytyväinen, koska kukaan ei ollut kokonaan unohtanut uskonnon läksyä!

Tänään kerrattiin aika paljon matikkaa, varsinkin sanallisia tehtäviä ja laksujärjestystä. Viime torstaina tehty Mitä osaan-testi osoitti, että kertolaskuja ja niiden soveltamista pitää vielä treenata. Huomenna kannattaa ottaa matikan kirja kotiin ja laskea sieltä kertotaulujakson tehtäviä uudelleen tai tehdä väliin jääneitä tehtäviä.

Tänään oli lukutunti ja muutamat saivat Vaahteramäen Eemeli-kirjan luettua kokonaan loppuun. Viimeisellä tunnilla lihotettiin lauseita ja keksittiin yhdessä tosi hullunkurisiakin lauseita.

Tässä parhaimmistoa:

" Karvainen koira pelaa pelejä Savossa."
"Outo fretti kaivaa Helsingissä."
" Kiva kala leikkii pöntössä."
"Vihainen Pasi pelaa maan alla."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti