Aino oli sijaisena 3c-luokassa pari päivää ja sanoi, että oli ollut mukavaa. Oppilaat olivat tehneet tosi hienoja paperinukkeja kuviksessa. Olin hirmu iloinen siitä, kuinka hyvin ne olivat onnistuneet! Tänään oli vähän laulettu joululauluja ja opiskeltu ihan tavallisia yllin ja äidinkielen asioita. Ompelukonetehtävät olivat sujuneet hyvin ja oppilaat olivat edenneet niin kuin olin toivonut. Kuulemma luokka oli osannut työskennellä rauhallisesti, vaikka oma ope ei ollutkaan paikalla.
Näin oppilaita pariin otteeseen näiden kahden päivän aikana ja juttelimmekin ihmissuhdeasioista koulutustauollani. Koulutuksessa opiskeltiin erilaisia oppimistyylejä ja niiden huomioimista. Lisäksi siellä pohdittiin omaa opettajuutta ja tehtiin muun muassa mielikuvamatka omaan luokkaan. Oma tunnetilani luokkaan saapuessani oli tyytyväisyys ja ylpeys näistä lapsista. Tiedän, että monissa asioissa on oppimista ja harjoiteltavaa, mutta pohjimmiltaan olen monesti tosi ylpeä siitä millaista porukkaa tässä luokassa on.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti