Meillä oli paljon yhteisiä asioita tänään. Kävimme läpi nallevihon ja kuuntelimme Cellen oppilaiden joulutervehdyksen. Saksalaiset oppilaat olivat opetelleet laulun suomeksi ja videoineet sen youtubeen. Pelasimme Alias-peliä, jossa jokaisen joululahja tai jokin muu mieluisa asia piti selittää omalle ryhmälle. Bakteerit voittivat yhdellä pisteellä Alienit.
Melkein koko loppupäivän etenimme Vatupassi-ohjelmassa. Pelasimme reaktiopeleistä Lännen nopeinta ja Läpsyä. Jokainen kirjoitti omia aarteitaan arkkuihin ja muut miettivät voisivatko toisten aarteet olla kiinnostavia omasta mielestä. Lopuksi kerroin tarinan kahdesta valtakunnasta Toralasta ja Sankarilasta. Pohdimme autoritäärisen ja demokraattisen hallinnon hyötyjä ja haittoja. Sitten teimme ryhmissä "Hyvän olon sopimukset" tälle vuodelle meidän "luokkakuningaskuntaamme".
Näytin oppilaille uutta lukujärjestystä, joka tulee ensi viikon jälkeen voimaan. Kun saamme viimeiset käsityöt valmiiksi, käsityöryhmät vaihtuvat.
Hyvää uutta vuotta!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti