keskiviikko 26. maaliskuuta 2014

Allu-testi ja kansainvälistä kuvataidetta :)

Tänään oli allutesti. Se oli aika vaikea. Aikaa oli 60 minuuttia. Menimme syömään oli ruokana perunaa.Tänään meille tuli saksalaisia käymään. Me tehtiin saksalaisia karttoja.

t:järjestäjät

Ope jatkaa tästä:

Itselläni oli jo aamulla liikuntatunneilla samat saksalaiset oppilaat, jotka tulivat kuvistunnille 3c:n kanssa. Aluksi yritimme opetella toistemme nimiä. Sitten teimme yhteistyössä saksan kartat ja oppilaat piirsivät saksalaisia asioita, joita liimattiin karttoihin. Lisätehtävänä oli nimetä Saksan naapurimaita suomeksi ja saksaksi. Tämä oli aika vaikea homma, sillä en itse osaa saksaa, enkä ehtinyt tarkistaa mitä oppilaat karttoihin kirjoittelivat. :)

Yhteistyötunnit ovat varmasti mieleenpainuvia kokemuksia kaikille. Voin kerätä tunnelmia vielä huomenna oppilailta ja kirjoittaa niitä tänne blogiin. Oppilaat ainakin tuskailivat, kun ei ollut yhteistä kieltä. Englantia käytettiin kyllä reippaasti, mutta myös saksalaisten sanavarasto oli aika suppea.Hekin ovat opiskelleet englantia vasta vuoden.Joku oppilaista kommentoi päivän päätteeksi, että saksalaiset taitavat olla aika samanalaisia kuin mekin. Mielestäni oli mukavaa, kun minulta tultiin kysymään, että miten sanotaan englanniksi "Olet kiva." 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti