Keskiviikkona pidettiin pikatesti 6-9 jakolaskuista. Ne, jotka ovat oppineet kertotaulut sujuvasti ulkoa, osasivat myös jakolaskut vaivattomasti. Osan oppilaista kannattaa edelleen harjoitella kertotauluja, vasrinkin niitä, jotka eivät meinaa muistua mieleen. Menimme matikassa eteenpäin laskujärjestysasiaa, joka vaikutti alkuun hämmentävältä. Mitä pidempi lauseke on sitä vaikeampi on hahmottaa oikeaa laskujärjestystä. Käytimme matikkaan paljon aikaa ja äidinkielen adjektiivit jäivät vähemmälle huomiolle.
Välitunnin jälkeen teimme kuvistunnilla vihkiäisjuhlan koristekukkia ja sitten jatkoimme Suomi-ryhmätöiden maalaamista. Jokaisen ryhmän piti sekoittaa oikeita värisävyjä kartan perusteella, jotta saatiin korkeuserot maalattua totuudenmukaisesti suurille kartoille. Työ sujui hienosti! Olin erityisen kiitollinen "Pesupalvleu Åserolle", joka huolehti maaliastioiden ja pensselien puhdistuksesta. Myös muut olivat reippaina siivoamassa jälkiä.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti