Ensimmäisellä tunnilla oli matikkaa. Opettelimme desimaalilukuja. Toinen tunti oli ylliä. Siinä jatkoime edellisen tunnin aihetta eli kananmunaa ja kanaa. Testasimme saisimmeko selville kumpi on keitetty ja kumpi raaka. Kun se oli selvitetty rikoimme kaksi raakaa kananmunaa kuppeihin ja laitoimme ne kiertämään, jotta saisimme selville että onko luomukanalan ja vapaan kananmunan "rakenteessa" tai ulkonäössä mitään eroa. Jotkut saivat myös siis rikkoa kannamunat, kuoria ne ja kierittää niitä pöydällä. Toisella yllin tunnilla tutustuimme hevosiin. Meidän luokalta oli yksi oppilas joka tietää paljon poneista ja hevosista. Hänellä oli myös mukana keppihevonen nimeltään Daisy. Ensimmäisenä saimme laatia kysymyksiä hänelle. Toisena katsoimme kun hän laittoi kepparille riimun. Sitten rakensimme kepparille esteen ja korotimme sitä vaihe vaiheelta. Seuraavaksi meillä on englantia. Jasen jälkeen lisäkieli sen valinneille ja loput pääsevät kotiin.
LÄKSYT:
matikka s.70-71 loppun ja mökki 31
ylli lue s.113 teht 1-2 ja 4


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti