tiistai 28. toukokuuta 2013

Jaksaa jaksaa...

Tänään touhuttiin minihuoneiden kimpussa vielä ryhmätunneilla. Ne olivatkin sitten kevään viimeiset ryhmätunnit. Kuumaliimapistoolilla sai ihmeitä aikaan! Näyttää siltä, että huoneiden viimeistely saattaa jäädä ensi syksylle. Onneksi voidaan syksyllä jatkaa tästä, eikä ole pakko hyvästellä tai saada kaikkea lopullisesti valmiiksi.

Ajattelin jättää elämänkaari-ja hyönteistyötkin vielä seinille, jotta vanhemmat voivat keväthetkessä tai todistustenjakoaamuna kierrellä katsomassa niitä.

Lupasin eilen, että tiistaina on viimeinen läksypäivä ja pidin lupaukseni. Lupasin myös että eilen tuli viimeinen matikan läksy. Muuta muistettavaa saattaa silti tulla vielä. Torstaina ja perjantaina viimeistään keräilen kierrätettävät kirjat kasaan (Pisara ja Lukukirja). Perjantaina tyhjennetään pulpetit tavaroista, joten kannattaa ottaa vaikka muovipussi tai kangaskassi mukaan, ettei reppu pursuile turhaan.

Juttelimme tänään vielä eläinten pesistä ja mittailimme millimetrejä ja senttimetrejä. Osa oppilaista joutuu tekemään jo kovasti töitä pysyäkseen penkillä. Niinpä tänään saikin tehdä hommia vapaammin vaikka lattialla. Olemme käyttäneet viereistä luokkatilaa todella paljon nyt hyväksemme. On ollut kiva kun viereisessä huoneessa on vapaata tilaa!

Kotitehtävä:

Ylli: Tee loppuun eläinten pesät -tehtävä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti