Tänään aloitettiin toukokuu aurinkoisessa mutta tuulisessa säässä. Aamulla siirryimme alasaliin kuuntelemaan "Jauza!"-nimisen bändin soitantaa. Opimme, että rumpusettiin kuuluu high hat eli haitsu, tom tom -rummut eli pikku-Tom ja iso-Tom sekä virveli. Meille kerrottiin, että kitaristi voi soittaa sointuja tai riffejä ja hän saa sähkökitaraan tehtyä erilaisia efektejä ja säröä laitteiden avulla. Basisiti näytti kuinka släpätään. Pääsimme pienelle maailman ympärysmatkalle musiikin siivin ja kuulimme musiikkia Venäjältä, Kuubasta ja Texasista. Se oli tosi hienoa!
Luokassa kuunneltiin loputkin lemmikkiesitelmät loppuun. Opimme, että hamstereille on hamstrauskilpailuja, kalat saattavat syödä toisiaan, kissat tarvitsevat huomiota ja jokin kilpikonnalaji voi elää yli satavuotiaaksi. Jokaisella lemmikkiryhmällä oli ns. opponointiryhmä, joka arvioi esiintyvää ryhmää samalla tavalla kuin opettaja. Arvioimme esiintymistä, esitelmän sisältöä ja julisteen ulkonäköä sekä ryhmätyön sujumista.
Välitunnilla kuulimme HJS:n futisviikosta tiedotteen ja saimme koululle lisää välituntipalloja.
Kotitehtävä:
Äidinkieli:
Käsiala s. 50 loppuun tai s. 49 loppuun
| Jauza! -bändi |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti