torstai 23. toukokuuta 2013

Sadepäivän satoa

Tänään luettiin oppilaiden kirjoittamia tarinoita ja väritettiin niihin liittyvä kuva. Kuvassa Pikkumetsän eläimet ovat lautalla. Oppilaat kertoivat miksi ne ovat lähteneet lautalle, mitä siellä tapahtuu ja mihin eläimet päätyvät. Pikkumetsän tarina alkaa siis olla lopuillaan. Ensi vuonna äidinkielessä on käytössä uusi kirjasarja nimeltä Kulkuri.

 

Pikkumetsän väki lautalla.

Kirjoitimme käsialaa vielä eteenpäin. Muutama kirjain on harjoittelematta, mutta jatkamme käsialahommia lisää kolmannella luokalla. Yllin tunnilla juttelimme vielä hämähäkeistä ja perhosista. Sen jälkeen arvoimme vuoden aikana tehdyt ryhmätyöjulisteet kotieläimistä ja lemmikeistä koteihin. Myös planeetat lähtivät arvonnan perusteella uusiin koteihin.

 

Jääkarhujen kanssa päivä päättyi puukässäluokkaan, jossa sahailtiin, naulailtiin ja maalailtiin minikalusteita minihuoneisiin. Välituntivalvojalta tuli palautetta, että 2c:n lapset olivat pihalla t-paitasillaa, vaikka asteita oli vain 11 ja vettä ripsi taivaalta. Jatkossa pitää muistaa pukeutua paremmin sään mukaan!

 

Kotitehtävä:

 

Käsialavihko s. 51-52 loppuun (tai max 2 tehtävää)

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti