Tänään kulutimme aika paljon aikaa käyttäytymisestä keskustelemiseen. Sanoinkin oppilaille, että toivottavasti tämä enteili sitä, että kaikki tulevat käyttäytymään loppuviikon ajan hienosti!
Keskustelimme mm. toisten ärsyttämisestä ja kiusaamisesta ennen kouluun tulemista ja välitunnilla. Välkällä oli ollut erimielisyyksiä hippalekeissä. Sovimme yhdessä, ettei toisia tahallaan ärsytetä ja että pelejä pelataan reiluilla säännöillä. Luokassa oli tänään muutamalla oppilaalla karkkia, mikä aiheutti keskustelua ja kateutta. Muistutin, ettei karkkia saa ottaa kouluun, ellei aio jakaa sitä kaikille. Lisäksi hammaspastillien kanssa tuli epäreilu tilanne, kun toiset olivat ottaneet niitä enemmän kuin muut. Loppuviikon ajan hammaspastilleja ei jaeta. Katsotaan kuinka homma menee sitten ensi viikolla kun palaan.
Juttelimme myös luokkaretkipäivästä, joka on reilun kahden viikon päästä. Menemme katsomaan Salaista valtakuntaa elokuviin. Tänään aloimme askarrella salaisen valtakunnan asukkaita savesta.
Matikassa ehdittiin kerrata allekkainlaskua ja yllistä annoin viimeisen harjoituskokeeseen tulevan kappaleen itsenäisesti kotiläksyksi, koska emme ehtineetkään käsitellä kappaletta koulussa.
Kotitehtävät:
Matikka: s. 131 kotitehtävt 1-2
Ylli: Lue kokeeseen s. 76-87 ja tee moniste kappaleesta 30 vihkoon
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti