maanantai 20. toukokuuta 2013

Tatuointeja ja terveisiä Saksasta

Aloittelimme aamun juttelemalla peleistä ja niiden ikärajoista sekä nettikäyttäytymisestä. Kun kaikki olivat tulleet kouluun, kerroimme kuulumisia puolin ja toisin. Muutama vanhempi tai sukulainen (noin seitsemän) oli käynyt luokassa piipahtamassa avoimien ovien päivänä.

Näytin oppilaille kuvia Cellestä ja kertoilin saksalaisista tavoista ja koulukulttuurista. Lapsista oli hauskaa kuulla mitä kaikkea saksalaiset oppilaat olivat kyselleet ja oppineet Suomesta. Toin jokaiselle oppilaalle pienen tatuoinnin eli siirtokuvan. Olin yrittänyt löytää jokaiselle sopivan kuvan ja ilmeisesti onnistuin siinä ihan hyvin. Matkakertomuksemme on tekeillä ja se ilmestynee koulun nettisivuille toukokuun aikana.

Matikassa jatkettiin allekkainlaskuja. Ilmeisesti poissaolostani johtuen oli läksyissä ennätysmäärä unohduksia! Voiko tästä päätellä, että blogi on hyödyllinen läksyjen tarkistuskeino?

Äidinkielessä kirjoitettiin kirjoitelma Pikkumetsän eläimistä ja heidän lauttaretkestään. Päivin tunnin aikana luetutin vielä oppilaita yksitellen. Lukusujuvuus on oikein hyvissä kantimissa suurimmalla osalla oppilaista, joten tästä on hyvä jatkaa 3.luokalle. Myös matikan päättökokeen tulokset osoittivat, että suurin osa oppilaista on hyvän osaamisen tasolla 2.luokan matematiikan sisältöjen suhteen. Päättökokeesta en tarkoituksella ilmoittanut etukäteen, sillä siihen ei ollutkaan tarkoitus kerrata.

Varmistin tänään oppilaille, että tulen olemaan heidän opettajansa myös ensi vuonna. 3c:n lukujärjestyskin löytyy jo koulun nettisivuilta. Saatan kylläkin muuttaa joidenkin tuntien sisältöjä, mutta aikatauluja en taida pystyä enää muuttelemaan. 3c:n englanninopettaja on Minna Saari ja opetan itse muita oppiaineita. Puhuimme ja suunnittelimme oppialiden kanssa torstai-illan 30.5. keväthetkeä. Oppilaat innostuivat ideasta, että he itse suunnittelisivat rastit vanhemmille pihaan, jonka jälkeen kokoontuisimme yhdessä ja esittelisimme taitojamme.


Kotitehtävät:

Uskonto: vihkotehtävä nettisäännöistä

Matikka: s. 143 teht 1-2 vp. teht 3.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti