Tänään oli aika rento päivä. Aamulla pelattiin hämähäkkihippaa ja hoppupalloa. Ehdittiin kerrata vähän sadoista "lainaamista" eli sadan vaihtamista kympeiksi. Se oli vielä osalle oppilaista hieman hämärän peitossa, joten kävimme allekkainlaskutekniikkaa pikkuryhmissä vielä läpi. Matikan 2.luokan sisällöt alkavat olla pikku hiljaa pulkassa, kuten koko kouluvuosi. Olemme ottaneet loppukiriä matematiikassa ja oppilailta on vaadittu viimeiseen asti keskittymistä ja paneutumista. Haluan, että 2.luokan sisällöistä tärkeimmät on käyty ennen kuin siirrytään kolmannelle luokalle.
Tänään oppilaat tuovat matikan päättökokeen kotiin katsottavaksi. Kääntöpuolen sanalliset tehtävät ja mittaamiseen liittyvät asiat olivat hankalimpia, koska niitä olemme käyneet hyvin pintapuolisesti vasta läpi. Mielestäni koe meni kuitenkin kokonaisuudessaan hyvin, eikä kannata huolestua jos kokeesta sai hieman normaalia heikomman pistemäärän. Olihan koe sisällöiltään tosi laaja.
Kävimme Seminaarisalissa kuuntelemassa Ismo Savijoen kuoroa, joka lauloi meille aika paljon tuttuja lauluja mm. Hobitti- ja Pocahontas-elokuvista. Lisäksi he tekivät sademusiikkia ja lauloivat eri kielillä. Kuorossa oli paljon Seminaarin koulun oppilaita, nykyisiä ja entisiä. Ismo laittaa opettajille lisätietoa kuoroista ja jos joku haluaisi osallistua, niin Ismo Savijoen kautta saamme lisää tietoa.
Jatkoimme tänään minhuoneiden maalausta. Yllätykseksemme myös 3d:n oppilaat olivat tehneet samanlaista projektia koko päivän. Oli hienoa nähdä heidän luomuksiaan! Kässätunnilla luokassa kävi tutustumassa uusi oppilas, joka aloittaa luokassamme ensi syksynä. Tervetuloa!
Kotitehtävä:
Matikka s. 151 kotiteht. 1-3
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti