Tänään saimme kuunnella vaihtelevia mutta osin erittäin laadukkaita vaalipuheita! Oppilaat saivat eilen ilmoittaa halukkuutensa edustaa 3c-luokkaa oppilaskunnan hallituksessa. Heidän tehtävänään oli valmistella pieni vaalipuhe tälle päivälle. Aloitimmekin yhteisen tunnin vaalipuheilla ja suljetulla lippuäänestyksellä. Kaikki seitsemän ehdokasta saivat ääniä, mutta kaksi eniten ääniä saanutta valittiin varsinaiseksi ja varaedustajaksi.
Jatkoimme matikan tunnin jälkeen puhe-esityksillä kun kirja-arvosteluja käytiin läpi. Oppilaat ovat olleet kiinnostuneita toisten kirjoista ja kysymyksiä on ollut paljon.Ensimmäiset lukudiplomitehtävät aloitettiin tänään. Muistutin jälleen lukudiplomin suorittamisesta. Eli jokaisen luetun kirjan jälkeen oppilas itse valitsee kansiosta mieleisensä tehtävän (ei samoja kuin 1-2-luokilla on tehnyt). Oppilas tekee tehtävän ja tuo sen opettajalle tarkistettavaksi. Tämän jälkeen tehtävä laitetaan omaan lukudiplomikansioon.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti