Tänään oli jännittävää kun harjoittelimme letkassa pyöräilyä. Onneksi mukana oli Anu-ohjaaja, joka pyöräili viimeisenä. Oli mahtava aurinkoinen pyöräilysää ja olimme käyneet merkit ja pyöräilyohjeet luokassa tarkasti läpi ennen lähtöä.
Järjestäydyimme pituusjonoon takakentälle ja talutimme mäen ylös. Pyörätiellä jatkoimme matkaa pyöräillen. Kaikki sujui muuten hyvin, mutta yksi mäki oli hieman hankala, joten opimme, että se kannattaa ensi kerralla taluttaa. Harjoittelimme alamäkipyöräilyä kun tulimme koulun pihaan. Jokainen antoi edellä menevän mennä ensin rauhassa alas ja näin mäkiajo onnistui yksi kerrallaan hyvin.
Muutamalle oppilaalle jouduin muistuttamaan turvavälistä ja siitä, ettei pyöräletkassa saa ohitella. Sovimme myös ettei kenellekään huudella tai muuten häiritä ajamista. Kun nämä asiat sujuvat, sujuu pyöräilykin.
ARXin näyttely oli tosi hauska ja mielenkiintoinen. Aloimmekin miettiä pitäisikö meidän koittaa tehdä "teatteriruokaa" täällä koulussa....
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti