Aamulla kertailtiin tosi monen oppilaan kanssa kellonaikojen pistemerkintöjä. Toivotaan, että kertaus auttaisi jatkossa hahmottamaan kelloa paremmin. Annoin muutaman tehtävänä kotiin ja vapaaehtoista tehtävää myös. Välillä tuntuu siltä, että varsinkin iltapäivän tunteja on oppilaiden vaikea hahmottaa ihan arjessakin. Osa on lähdössä reppu selässä kotiin klo 13.30 kun on välitunti ja uudelleen klo 14.30 kun pitäisi siirtyä käsityön tunneille.
Kerroin oppilaille vanhempainillan sadosta ja he ymmärsivät ihan hyvin kahvila-asian. Pidin vielä girl-talkin välitunnilla pihalla koko luokan tytöille. Nyt monet olivatkin tyytyväisiä etteivät olleet meikkailleet kuvauspäivänä. Sovimme, ettei kouluun oteta meikkejä, eikä koulupäivää varten meikata. Meikkileikit vapaa-ajalla ovat asia erikseen. Huulirasvan käyttö on ihan sallittua.
Vaihdoimme tänään istumäjärjestystä. Ehdittiinhän jo kuukausi melkein istua edellisillä paikoilla. Oppilaat olivat kovasti odottaneet uutta istumäjärjestystä, mutta toteutus ei ollut ihan kaikkien mieleen (tietenkään).
Puhuimme uutisissa olleista liikennetapaturmista ja kertasimme vielä yllissä polkupyörän huoltoa ja polkupyörällä ajamisohjeita. Ilmoitin, että ensi keskiviikkona on koe ensimmäisestä yllin jaksosta. Näin se syksy etenee ja kokeita alkaa tulla!
Harjoitteltiin käsialaa ja sanallisia laskuja. Eväsaikaan saatiin pihaomenoita yhden oppilaan kodista. Itsekin olen tuonut parina päivänä vanhempieni pihasta omenoita kouluun.
Käsitöissä lähes kaikki saivat ystävännyörit valmiiksi ja kuulemma Jukka oli lupaillut, että puutyötkin saadaan tänään kotiin.
Huomenna kirjastokortti mukaan!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti