perjantai 6. syyskuuta 2013

Sitkeä finni Moodlessa

Tänään B-ryhmä intoutui oikein kovasti tekemään "Risto Räppääjä ja sitkeä finni" -Moodle-tehtäviä! Olin tosi otettu, että systeemi oli niin toimiva, koska kehittelin sen itse. Tilasin siis kirjastosta luokkasarjan näitä kirjoja ja luin itse kirjan ensin. Tein Moodleen jokaisesta luvusta pari kysymystä, joiden vastaukset palautetaan minulle sähköisinä. Oppilaat lukivat ihan innoissaan kirjaa eteenpäin ja kävivät Moodlessa kirjoittamassa vastauksia. Moodlen käyttö alkaa sujua mutkattomasti, ainakin tällä ryhmällä! Risto Räppääjästä saa lopuksi luonnollisesti yhden lukudiplomikirjan.

Olen käyttänyt äidinkielen jakotunteja nyt aika paljon ict-taitojen opettelemiseen äidinkielen sisältöjä unohtamatta. Olemme myös lukeneet ja esitelleet paljon omia kirjoja sekä kerranneet käsialaa. Kohta voisi alkaa edetä oppikirjassa kielioppia järjestelmällisemmin.

Enkun pikkukoe oli kuulemma ollut ihan helppo! Ja siinä oli vain yksi sivu ja 25 pistettä. Palkkituntien jälkeen juhlittiin pikkuhetki kahden 3c:n oppilaan yhteissynttäreitä.

Herkullista viikonloppua!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti