Eilen huomasin, että torstaipäivä tuntui ylitsepääsemättömän pitkältä. Myös Jukka-opettaja raportoi, että oppilaat olivat olleet todella levottomia viimeisellä tunnilla teknisissä töissä. Onneksi torstaisin Anu-ohjaaja on ollut luokassa apunani ja olen yleensä jakanut luokan kahtia tekemään äidinkielen ja yllin tehtäviä silloin kun viereinen luokka on vapaana. Pienemmässä ryhmässä oleminen rauhoittaa hyvin ja on helpompi keskittyä.
Käsityötunti klo 14.30-15.15 on selvästi osalle oppilaista raskas ja vaatii liikaa keskittymistä tilanteessa, jossa kaikki keskittymisvoimavarat on jo käytetty loppuun. Mietimme jo Jukan kanssa voisiko tuntia jotenkin siirtää muualle, mutt emme keksineet mitään ratkaisua.
Tänään kirjastoauto kiikutti meille lisää lukemista! Ensi viikolla pitää muistaa koulukuvaus, pyörät, suunnistus, viestikisa, nukketeatteri ja matikan koe. Olen ensi viikolla tiistaina pari tuntia ja keskiviikkona koko päivän koulutuksessa, joten en ole muistuttamassa kaikista tapahtumista etukäteen.
Aurinkoista viikonloppua!
| Sateisen aamun saapuminen Kaurialan kentälle |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti