Opekin täällä välillä kirjoittelee. Tänään vaihtui lokakuu ja kurkistimme uuden kuukauden kalenteriin. Näyttää siltä että syysloma on lähellä.
Tänään treenailtiin aamulla vähän diftongeja muun muassa bingo-pelin avulla. Kun kaikki tulivat kouluun, puhuimme ruokala-asiaa ja puhelimen käyttöön liittyvää asiaa. Kerroin, että välillä ruokalassa on tarjolla ylimääräistä syötävää, jota on jäänyt edelliseltä viikolta tai päivältä yli. Esimerkiksi eilen oli ollut jugurtteja ja päärynöitä. Lapsia harmitti kun kaikille ei riittänytkään jälkkäriä. Tämä johtui siis siitä, että tarjottavia riitti niin kauan kunnes ne loppuivat. On kuitenkin parempi jakaa ylimääräiset eväät pois, kun heittää ne roskiin, vaikkei jako aina menisikään ihan tasan kaikille.
Lisäksi teimme yhteisen sopimuksen, että soittelemme kavereille ainoastaan klo 8-20 välillä ja tekstaritkin on kohteliasta laittaa tällä aikavälillä, jotta illalla saa rauhoittua ja mennä nukkumaan. Puhuimme siitäkin, että poikkeuksia voi tulla, jos on jokin todella kiireinen asia vaikka aamun koulumatkasta tai muuta vastaavaa. Tällöinkin voi olla viisainta antaa vanhempien hoitaa asia tai ainakin kysyä vanhemmilta kannattaako vielä soittaa.
Kertasimme tänään 2: n ja 4:n kertotauluja ja niistä on kertaustesti ensi maanantaina. Päätin olla tosi vaativainen kertotaulujen suhteen, joten ne pitää opetella ulkoa ja osata sujuvasti tämän vuoden loppuun mennessä. Joka maanantai lokakuun ajan on siis luvassa kertotaulutesti.
Aloitimme animaatioprojektin Movie Maker-ohjelmalla. Nyt jokaisella ryhmällä on jo alku- ja lopputekstit. Huomenna saadaan toivottavasti sisältöäkin aikaan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti